Bredband och telefoni

Fastigheten är ansluten till Tele2 för både Internet och IP-telefoni.
Routern tillhör lägenheten och eventuella digitalboxar ansvarar bostadsrättshavaren för och skall normalt avslutas vid en försäljning om man inte kommer överens om annat med köparen.
Detta innebär vidare att ni som avgående respektive ny ägare av lägenheten måste meddela Tele2 om ägarbytet.

Om du upplever problem med TV och/eller Internet är det Tele2 som du skall kontakta då det är du som lägenhetsinnehavare som har relationen med dem och inte föreningen.

Ibland kan det vara dålig mottagning inomhus för mobiltelefoner i fastigheter som vår med mycket betong och armering av metall.
Det bästa sättet att bättra på detta är att använda Wi-Fi-samtal inne i lägenheten, hur man konfigurerar detta är beroende på vilken telefon man har. Vidare kan det löna sig att testa olika ställen inne i lägenheten att placera routern alternativt sätta in en förstärkare eller repeater.